Profit 21: Locaties koppelen aan de werkgever

Vanaf Profit 21 is het mogelijk om locaties te koppelen aan een werkgever. Je kunt per locatie ook de adresgegevens invullen. De medewerkers van de werkgever kunnen de locaties gebruiken bij het indienen van een reiskostendeclaratie.

Je beschikt altijd over de locatie Thuis, hiermee wordt het woonadres van de medewerker ingevuld in de reiskostendeclaratie.

Met het veld Werkgever als locatie beschikbaar stellen kun je het adres van de werkgever direct aanmaken als locatie en koppelen aan de werkgever.

De overige locaties maak je aan via Algemeen / Locatie / Locatie en vervolgens koppel je deze aan de werkgever.

Locaties gebruik je voor de volgende onderdelen:

  • Cursuslocaties (Cursusmanagement)
  • Agendalocaties (Profit Agenda)
  • Activalocaties (Vaste activa)
  • Declaraties (Locatie van en locatie naar)

Locatie toevoegen:

  1. Ga naar: Algemeen / Locatie / Locatie.
  2. Klik op: Nieuw.
  3. Vul de omschrijving in.
  4. Geef met de velden Locatie beschikbaar voor afspraken en Locatie beschikbaar voor evenementen aan of de locatie gebruikt mag worden voor een afspraak of cursusevenement.

    Met het veld Locatie beschikbaar voor HRM (Profit 21) kun je de locatie in HRM gebruiken (voor declaraties en andere doeleinden). Als je dit veld aanvinkt, koppel je per werkgever de gewenste locaties in HRM / Organisatie / Werkgever, tabblad Locatie.
  5. Vul de adresgegevens in als je de locatie wilt gebruiken voor declaraties.
  6. Voltooi de wizard
Locaties

Locatie toevoegen vanuit de werkgever:

  1. Ga naar: HRM / Organisatie / Werkgever.
  2. Open de eigenschappen van de werkgever.
  3. Ga naar het tabblad: Voorkeurwaarde HRM.
  4. Vink Werkgever als locatie beschikbaar stellen aan.
  5. Door dit veld aan te vinken wordt er een locatie aangemaakt in Algemeen / Locatie / Locatie, Deze locatie wordt gekoppeld aan de werkgever.
  6. Je onderhoudt de locaties bij een werkgever op het tabblad Locaties. Vergeet niet dit tabblad te autoriseren.

Locaties importeren:
Je importeert locaties via Algemeen / Beheer / Import / Locatie. Als een importbestand nieuwe locatiecodes bevat, worden de locaties geïmporteerd. Als een importbestand bestaande locatiecodes bevat, wordt deze locaties gemuteerd

Locatiecode wijzigen:
Gebruik de actieknop Wijzigen locatiecode om de code van de geselecteerde locatie te wijzigen.
Deze wijziging wordt niet gesynchroniseerd met agenda-afspraken in Exchange. Gebruikers zien in Outlook Agenda dus de oude locatiecodes bij bestaande afspraken, in plaats van de nieuwe locatiecodes.

Vrije invulling:
Om de standplaats en/of werklocatie vast te leggen bij de medewerker kan je deze locaties ook gebruiken. Je hoeft hiervoor geen vrije tabel meer aan te maken maar gebruikt hiervoor een bestandkoppeling het bestand ‘Locatie algemeen’. Bij de medewerker kan je dit veld beschikbaar stellen op een tabblad met bv. de naam locaties onder Organisatorische eenheid / functie om zo de standplaats en/of werklocatie vast te leggen.

Hulp nodig bij het aanmaken en koppelen van locaties?

Misschien vind je dit ook interessant

JLA-lach
Lees de blog
LEN-vierkant
Lees de blog
AFAS consultant
Lees de blog

Vraag eenvoudig je abonnement aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Na het invullen van het formulier nemen we binnen 24 uur contact met je op om de details te bespreken.