Van start-up naar scale-up

“Ik wilde ontzorgd worden.” Zo klonken de woorden van Jidske, People & Culture Director binnen Bolt it. Het logo van deze nieuwe-generatie-consultants is niet voor niks een bout, want Bolt it heeft een missie: innovatieve IT-oplossingen die zaken écht aan elkaar knopen. Zo’n 3 jaar geleden werd de start-up geboren – dus wat als je richting de scale-up wil gaan? Juist. Outsourcen. Precies met die vraag kwam Jidske bij VOXTUR.

Nieuwe consultants

“Bij ons geen uurtje-factuurtje, maar deliverables: harde resultaten” vertelt Jidske. In 2021 werd Bolt it geboren met een doel: een nieuwe kijk in de wereld van IT-realisatie. “We begeleiden onze klanten bij de meest uiteenlopende IT-verandertrajecten.

Met ons multidisciplinaire team bieden we een integrale aanpak gericht op resultaat. Dat doen we volledig onafhankelijk van leveranciers – en altijd tegen een vaste prijs. Binnen de IT-wereld nog erg nieuw.” Anno 2024 bouwt de harde kern van Bolt it met passie aan de toekomst. Het plan? Binnen 2 jaar uitgroeien tot een bedrijf van 50 man in vaste dienst. En daar heeft Jidske best een groot aandeel in. “Ik ben verantwoordelijk voor alle HR-processen binnen onze organisatie. Regelmatig wissel ik dus van pet. De ene dag ben ik onboardingsspecialist, de andere salarisadministrateur. Soms is dat wel even schakelen, als je alleen bent.”
idske van Bolt IT, klant van VOXTUR voor Beheer as a Service voor AFAS
VOXTUR levert Beheer as a Service AFAS voor Bolt IT

Een ‘knullig’ proces

Het dagelijkse ontbijt van Bolt it? Progressie. Dus op een dag besloot Jidske dat het anders moest. “We hadden een Sharepoint-omgeving en een kleine boekhoudorganisatie die ons hier en daar ondersteunde. Verlofaanvragen werden gedaan in Excel-sheets, met veel handmatig werk. Het was een knullig proces – en zeer foutgevoelig. 

Toen ik erachter kwam dat er verkeerde inhoudingen waren gedaan en koppelingen niet klopten, wist ik het zeker. Hier moeten we vanaf.” En zo begon de zoektocht naar een passend ERP-pakket. Het duurde niet lang voordat het woord AFAS viel. Want dat was voor Jidske een oude bekende. “Ik heb eerder met AFAS gewerkt, en weet dat dit een systeem is wat klaarstaat voor groei. Niet alleen is AFAS toekomstbestendig; het geeft ons de regie in ons werk terug. Tegelijkertijd wilde ik een paar van mijn petjes permanent in de kast hangen. Want heel eerlijk? Payroll is echt een vak apart.”

Het balletje ging rollen

Jidske kwam met AFAS in contact en kreeg het advies om bij VOXTUR in te stappen. “Er was meteen een goede klik, dus de keus was snel gemaakt. VOXTUR werd onze partner en het wensenlijstje kwam op tafel. Ik ben niet technisch, maar één ding wist ik zeker: ik wilde ontzorgd worden.” Want Jidske wilde niet alleen een gebruiksvriendelijk platform opzetten. Ze wilde Payroll outsourcen. “Ik ben geen salarisadministrateur, en had behoefte aan rust en zekerheid. Het project werd dus tweeledig. Enerzijds AFAS implementeren en anderzijds Payroll volledig door VOXTUR laten verzorgen.”

En hoe ging dat, Jidske? “Ik denk zelf in grote lijnen en verlies soms de details. VOXTUR heeft me echt erdoorheen gesleept. We begonnen namelijk eind vorig jaar met de implementatie, en wilden begin 2024 al live. Best een klus. Wat me in dat traject echt bij is gebleven is de ongekende flexibiliteit van de mensen en het proces. Binnen no-time kreeg ik de antwoorden op mijn oppoppende vragen, al belde ik tijdens lunchtijd of vlak voordat ik mijn laptop inklapte. Onze partners bij VOXTUR hebben humor, en doen hun werk met knipoog. Ze dachten met alles mee: in kansen, ontwikkelingen en mogelijkheden. Met resultaat – want in februari was alles geïmplementeerd en gereed om voor het eerst via AFAS te verlonen.”

“Onze collega’s loggen nu in op een systeem waar ze zelf de baas van zijn. Ze hebben de regie weer in eigen hand.”

Geen Kopzorgen

… want Jidske hoeft niet meer na te denken over betalingen en koppelingen. “We hebben de Payroll volledig bij VOXTUR neergelegd. Eens per maand krijg ik via het klantportaal de run met alle loonstroken. Het enige wat ik tegenwoordig hoef te doen is een kleine check en één druk op de knop. Dan komt de betaallink door en gaat alles geautomatiseerd verder. Een heerlijk gevoel! Want betalingen moeten gewoon goed gaan.

Het is natuurlijk best spannend om een dergelijk onderdeel van je bedrijf uit handen te geven. Maar we weten dat het bij VOXTUR in goede handen is. Ze hebben echt hart voor hun vak – en voor de klant. Ik voel me gezien als mens. Hun persoonlijke aanpak is van enorme meerwaarde. Je bent bij VOXTUR geen nummer, en dat is in deze tijden wel uniek. Zo’n implementatie kan heel stressvol zijn, maar met VOXTUR aan je zijde komt het áltijd goed!”
Medewerker van Bolt IT maakt gebruik van Beheer as a Service AFAS door VOXTUR

Klaar voor groei

Eerder las je het al. Bolt it wil binnen 2 jaar uitgroeien tot een bedrijf van 50 man. Het voortuitzicht op dit moment? Dat zit volgens Jidske wel goed. “Door alle tijd en rust die ik nu krijg, kan ik me richten op andere zaken van HR. Verder professionaliseren en nieuwe collega’s aannemen. AFAS staat, VOXTUR staat klaar en wij ook. Ons concept slaat goed aan bij onze klanten – nu is het opschalen en groeien.”

Neem contact met ons op

Maak een afspraak met Roosmarijn

Misschien vind je deze klantverhalen ook interessant?

The Digital Neighborhood
The Digital Neighborhood is een toonaangevend bedrijf dat zich richt op diverse IT-oplossingen. De keuze...
Lees het klantverhaal
Roompot behoudt talent met behulp van VOXTUR
Wat begon als een kleinschalige camping is vandaag – meer dan 55 jaar later – uitgegroeid tot een van...
Lees het klantverhaal
Kuijpers: samen moderniseren en automatiseren
100 jaar techniek, vóór generaties, dóór generaties. Terug in 1921 legde Piet Kuijpers het fundament...
Lees het klantverhaal

Vraag eenvoudig je abonnement aan

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Na het invullen van het formulier nemen we binnen 24 uur contact met je op om de details te bespreken.